Luonnollisuus on in - Medialiike
246
post-template-default,single,single-post,postid-246,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Hylje

Markkinoinnissa kuvan ja liikkuvan kuvan merkitys korostuu. Samalla ihmiset ovat tulleet yhä tietoisemmiksi siitä, miten kuvia voi muokata. Moni harrastaa sitä itsekin.

Ulkoa opetellulta kuulostava myyntipuhe ärsyttää monia suomalaisia. Samoin on, jos ihminen katsoo kuvaa ja näkee sen olevan liian siloiteltu. Hän ei enää usko sitä.

Vanhan median ilmaisutavat eivät aina toimi uudessa mediassa. Sosiaalisessa mediassa kuvan pitää pysäyttää kuvan nähnyt henkilö ja aktivoida hänet toimimaan. Kuva, joka hipoo täydellisyyttä ja josta on poistetttu virheet, ei vangitse huomiota vaan se sivuutetaan päälle liimattuna.

[iconbox icon=”kt-icon-eye4″ color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Kaksi erilaista mainonnan visuaalisuutta:

1. Visuaalisuutta, johon ei ole tarkoitus keskittyä, vaan joka on tilassa läsnä ja joka ehkä jättää jonkinlaisen jäljen alitajuntaan. Perinteisessä televisiomainoksessa viesti on kiteytetty ”huudoksi” ja itse tuotekuva on ylikorostetun hiottu kiiltokuva.

2. Kuvia, joiden tavoite on saada pysähtymään. Kun selaat kuvavirtaa sosiaalisessa mediassa, kiiltokuva ei pysäytä, vaan todennäköisemmin pysäyttää kuva irvistyksestä.

[/iconbox]

Ihminen nielee purematta asioita silloin, kun hän ei keskity. Ylistävä ja alleviivaava mainonta toimii tilanteessa, jossa markkinointiviestin vastaanottaja ei keskity siihen aktiivisesti vaan on viestin passiivinen kohde.

Sosiaalisessa mediassa ihmisen pitää olla aktiivinen toimija: klikata itse video pyörimään, avata linkki, peukuttaa tai vähintään pysähtyä lukemaan tai katsomaan. Realistinen kuvaus todellisuudesta saa osakseen paremmin huomiota kuin siloiteltu kuvaus.

Luonnollisuus on todellista, uskottavaa ja aitoa, luottamusta herättävää. Kliinisyys voidaan kokea epäaidoksi.

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/heini-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Heini Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje