Mihin verkkosivuja vielä tarvitaan? - Medialiike
216
post-template-default,single,single-post,postid-216,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

cobweb-449909_640Sosiaalinen media on muuttanut median ja markkinoinnin peruuttamattomasti. Tämän havaitsee vaikka vilkaisemalla suosituimpia verkkosivuja, joiden kärjessä Facebook on nyt haastanut Googlen hakukoneen. USA:ssa kymmenen kärjestä löytyy kuusi sosiaalisen median sivustoa.

Koska kävijöiden saaminen omille verkkosivuille on työn ja tuskan takana, jotkin yritykset ovat luopuneet kokonaan verkkosivuista ja siirtyneet operoimaan yksinomaan sosiaalisen median kautta. Tällainen strategia voi toimia, jos some on hallinnassa. Verkkosivuilla on kuitenkin yhä paikkansa.

Markkinoinnissa puhutaan inbound- ja outbound-markkinoinnista. Tätä ne tarkoittavat:

[iconbox icon=”kt-icon-clip” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Inbound ja outbound

Inbound-markkinointi perustuu siihen, että asiakas ottaa markkinoijaan yhteyttä. Outbound-markkinointi on sen vastakohta. Verkkomaailmassa inbound-markkinointia ovat olleet verkkosivut ja blogit sekä hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta. Outbound-markkinointia ovat olleet mainonta kaikissa muodoissaan mukaan lukien suoramarkkinointi.[/iconbox]

Perinteiset raja-aidat ovat kaatumassa. Monet toimijat ovat huomanneet tämän ja aloittaneet oman mediansa kehittämisen. Tavoitteeksi on otettu muuttua itse mediaksi.

Suunta on oikea, mutta oikeiden välineiden käyttö ei vielä takaa onnistumista. Tarvitaan myös oikeat sisällöt. Sen jälkeen sisällöt pitää saada vielä leviämään. Sisällöntuottajille käynnissä oleva kehitys on uusi mahdollisuus median muutoksessa, joka on parin viime vuosikymmenen aikana tapahtunut insinöörivetoisesti.

Pelkän mainoksen näkymisen ja klikkausten kalastelun sijaan tavoitteeksi kannattaa ottaa, että lukijat käyttävät aikaansa markkinointiviestin parissa ja haluavat levittää sitä itse eteenpäin. Tämä asettaa viestinnällekin uusia haasteita.

Verkkosivuilla tai verkkolehdessä olevan sisällön voi saada leviämään verkossa. Tällöin inboundista tulee outboundia.

Vinkkejä: Näin saat viestisi leviämään verkossa

  • Tarjoa lukijoillesi ja seuraajillesi hyötyä ja huvia.
  • Viesti monipuolisesti. Tehokkain tapa löytyy monesti kokeilemalla.
  • Lauseita kannattaa hioa. Mieti, mikä viestisi vastaanottajaa kiinnostaa.
  • Ole rohkea! Muista kuitenkin, että liialliset ylisanat voivat ärsyttää kriittistä lukijaa.

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/sasu-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Sasu Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje