Aikuinen on terve, kun se leikkii - Medialiike
468
post-template-default,single,single-post,postid-468,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 
Shakkinappulat

Ihmisen kiinnostus pelaamiseen ja leikkimiseen on yhtä vanha ilmiö kuin ihminen itse. Vain välineet muuttuvat.

Ihmisten kyltymätön viihteen tarve näkyy digitaalisen median muutoksessa. Pelillisyys, leikillisyys ja erilainen testaaminen ovat suosittuja sisältöjä. Uusia, sisällöltään ja laadultaan vaihtelevia viihdesivustoja tulee vastaan jatkuvasti. Pelien tekemisestä on puolestaan tullut miljardien eurojen liiketoimintaa.

Lapsuus ei lopu tiettyyn ikään. Aikuinen on terve, kun se leikkii.

Sisältömarkkinoinnissa tavoitteena on, että lukija saadaan viettämään aikaa sisälllön parissa ja levittämään sitä oma-aloitteisesti eteenpäin. Vaikuttavuuden näkökulmasta on aivan eri asia, että vastaanottaja käyttää aikaansa, leikkii ja touhuaa mainoksen parissa kuin että hän vain näkee sen. Korkein onnistumisen aste on viraalihitti, sisältö, joka leviää verkossa omalla kumuloituvalle painollaan.

Ihmisten ajasta taistelee moni asia, joten kaikesta sisällöstä ei voi mitenkään tulla hittiä, mutta tavoite voi onnistua pienilläkin resursseilla, kun viesti menee sopivasti ihon alle: ”testaa tästä, millainen olet”.

Viihteen lisäksi testaamisen voi valjastaa vakavampaankin käyttöön, kuten datajournalismina uutisjuttujen tarpeisiin. Esimerkksi Helsingin Sanomat kehottaa testaamaan Kuinka moni hallituksen leikkauspäätöksistä vaikuttaa suoraan sinuun tai Olisitko laudaturin ylioppilas?

SIsältömarkkinoinnin näkökulmasta käynnissä oleva kehitys on valtava mahdollisuus. Kun teknologia arkipäiväistyy, sovellukset, joiden toteuttaminen vaati aiemmin teknistä osaamista, tulevat yhä useampien ulottuville valmiina ratkaisuina.

Vinkkejä sisältömarkkinointiin:

  • Hyödynnä internetin ja sosiaalisen median ominaisuuksia (linkit, jaot, visuaalisuus, yhteisöllisyys jne.).
  • Muista, että sisältöjä tehdään ihmisille, ei brändeille.
  • Kokeile ja testaa. Tulokset paranevat oppimisen kautta.
  • Ole ennakkoluuloton. Median muutoksessa edelläkäviöitä palkitaan.
  • Älä ole otsa rypyssä. Homo Ludens, leikkivä ihminen, pakkaa herkästi lelunsa ja häipyy.

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/sasu-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Sasu Karjalainen

[/iconbox]

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje