Katse sisältöön - Medialiike
312
post-template-default,single,single-post,postid-312,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 
sisältö

Jos kissavideoiden kysyntä räjähtää, vastaus on tuottaa lisää ja parempia kissavideoita.

”Sisältö ratkaisee”, ”Etenemme sisältö edellä”, ”Meille tärkeintä on laadukas sisältö”… Siinä muutama lohkaisu mediajohtajien jo lähes puhki soitetulta savikiekolta: miten pärjäämme median muutoksessa?

Ylevistä sanoista ja kunnianhimoisista tavoitteista huolimatta perinteinen media on vaikeuksissa, eikä helpotusta ole näköpiirissä – päinvastoin. Kuittinen: Median kriisi Amerikassa syvenee.

Markkinataloudessa muutokseen vastataan ryhtymällä tuottamaan tuotteita, joista on markkinoilla kysyntää. Mediassa tämä tarkoittaa nyt kaupallisten sisältöjen tekemistä mediakuluttajia kiinnostavalla tavalla. Tätä kutsutaan sisältömarkkinoinniksi ja natiivimainonnanksi.

Menestyneimmät natiivimainokset ovat suositumpia kuin journalistiset sisällöt – ja niitä levitetään aktiivisesti sosiaalisessa mediassa. Tässä menestystarinoita vuodelta 2014: 9 Examples of Native Ads People Actually Enjoyed Reading.

Ei-kaupallisessa mediassa, jonka ei tarvitse päivittäin miettiä miten selviytyä hengissä vielä seuraavankin kvartaalin yli, uudet tavat tuottaa kaupallisia sisältöjä on tuomittu jo syntinä: Sanna Ukkola: Kun media myi sielunsa.

Mediakritiikki on paikallaan, mutta vika ei ole uusissa tavoissa tuottaa sisältöjä vaan median tavassa sotkea journalistinen ja kaupallinen sisältö keskenään.

Kun digitaalisen ja sosiaalisen median välineet alkavat olla käytössä lähestulkoon kaikilla, kilpailu kiinnostavista sisällöistä kovenee. Koska verkko on täynnä geneeristä mainosviestintää, käynnissä oleva muutos on sisällöntuottajille mahdollisuus eikä uhka. Toisaalta myös mainostajien on ymmärrettävä käynnissä oleva muutos: katse sisältöön!

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/sasu-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Sasu Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje