Natiivimainonta tulee - mitä se tarkoittaa? - Medialiike
326
post-template-default,single,single-post,postid-326,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Natiivimainonnan liikevaihto on yli tuplaantunut USA:n markkinoilla viimeisen parin vuoden aikana. Trendi jatkuu ja natiivin mainonnan liikevaihdon ennustetaan ylittävän USA:ssa 20 miljardin dollarin rajan vuoteen 2018 mennessä. Puolet summasta käytetään sosiaalisessa mediassa.

Kuten kuvastakin näkyy, natiivimainonta on lähtenyt liitoon.

Natiivimainonta on lähtenyt liitoon.

Natiivimainonta voidaan jakaa karkeasti kolmeen ryhmään: natiivityyliseen näyttömainontaan, sponsoroituun sisältöön ja sosiaalisen median natiivimainontaan. Kaikkia kolmea yhdistää tavoite päästä luontevasti osaksi median käyttäjien kuluttamaa sisältövirtaa. Sosiaalisessa mediassa natiivimainos voi olla päivitys Facebookin uutisvirtaan tai twiitti Twitteriin, joiden näkyvyyttä edistetään tekemällä niissä maksettua mainontaa.

Kuten kaikki viestintä, natiivimainonta voidaan hoitaa tyylillä tai kömpelösti. Kirjoitimme sisällön merkityksestä Medialiikkeen verkkolehden edellisessä artikkelissa: Katse sisältöön >>

Keskeinen havainto on, että sisältömarkkinoinnin tulee tuottaa lukijoita aidosti kiinnostavaa sisältöä. Kun sosiaalisessa mediassa käyttäjä rakentaa sisältövirtansa itse, edellyttää sisältövirtaan pääseminen, että viesti koetaan kiinnostavaksi ja hyödylliseksi – ja jaetaan kavereille. (Sosiaalisen median maksetusta sisällöstä: Tykkääjiesi määrä voi pudota huomenna >>)

Viestinnän trendit ovat globaaleja. Trendit saavuttavat Suomen viimeistään parin-kolmen vuoden viiveellä. Muutos kannattaa nähdä mahdollisuutena, sillä natiivimainonta on jo täällä.

Natiivimainonnan markkinoiden kehityksestä lisää Business Insiderin artikkelissa: ”Spending on Native Advertising Is Soaring As Marketers And Digital Media Publishers Realize The Benefits” >>

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/sasu-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Sasu Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje