Kannattaako meemiin tarttua? - Medialiike
497
post-template-default,single,single-post,postid-497,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

animal-339400_1920Internet on täynnä meemejä, joita sosiaalisen median käyttäjän levittävät eteenpäin. Meemi saa uusia muotoja sitä levittävien sosiaalisen median käyttäjien käsissä. Mistä on kyse?

[iconbox icon=”kt-icon-key” color=”#ffffff” background=”#444444″ tcolor=”#444444″]

Mikä on meemi?

Meemi on sosiaalinen ja kulttuurinen kopioituja. Meemi on esimerkiksi kuva tai video, jota aletaan toistaa erilaisina versioina. Se voi olla myös joku teko, joka dokumentoidaan.

[/iconbox]

Lähde mukaan vain meemiin, jonka ymmärrät. Meemiin tulee tarttua heti tai ei ollentaan, joten älä jää harkitsemaan liian pitkäksi aikaa. Myöhästyjä on se sama tyyppi, joka nauraa vanhalle, jo monta kertaa kuullulle kuluneelle vitsille. Toki on olemassa myös kestomeemejä, joiden elinikä on pidempi.

Ole oivaltava ja rohkea. Älä tyydu toistamaan jo sanottua vaan tuo jotain omaasi tai yhdistele meemejä. Älä selittele.

Tunne asiakkaasi ja potentiaalinen kohderyhmäsi. Jos sinä tai asiakkaasi eivät ymmärrä meemejä, ne voi suosiolla jättää pois.

Muista tekijänoikeudet! Vaikka meemin tehnyt yksityishenkilö ei useinkaan käytännössä törmää kysymykseen tekijänoikeuksista, yrityksen kaupallista viestintää syynätään tarkemmin.

Esimerkkejä meemeistä:

Suomen kielellä leikittelevä kuha-meemi oli suosittu loppuvuodesta 2015.

Virvoitusjuoma Mountain Dew’n Super Bowl 2016 -mainoshahmo Puppymonkybaby on kiertänyt Instagramissa ja Twitterissä.

Kärttyisän näköinen kissa Grumpy Cat on tehnyt omistajastaan miljonäärin.

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/heini-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Heini Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje