"Tein itse ja säästin" - Medialiike
511
post-template-default,single,single-post,postid-511,single-format-standard,mkd-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,burst-ver-1.7, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Median muutoksessa niin sanottu inbound-markkinointi lisääntyy. Tämä tarkoittaa markkinointia omissa kanavissa kuten verkkosivu, blogi tai omat sosiaalisen median sivut.

Yritykselle tärkeimpiä motiiveja tehdä markkinointi itse on säästäminen markkinointikuluissa. Kun markkinointi on yhä enemmän viestimistä omissa kanavissa, tämä on aiempaa helpompaa. Toisaalta kun äänessä ovat kaikki, esille pääseminen on entistä vaikeampaa. zero-600x400

Pelkkä säästäminen on siis huono lähtökohta, kun media pirstaloituu yhä useampiin kanaviin sekä perinteisessä mediassa että sosiaalisessa mediassa.

Markkinointiin pitäisi itse asiassa panostaa nyt enemmän kuin aiemmin, oli kyse sitten maksetuista ilmoituksista, ulkopuolisen asiantuntija käyttämisestä tai oman työajan käyttämisestä markkinointiin.

Oma asiakaskunta, ja potentiaaliset tulevat asiakkaat, tulee tuntea. Kohderyhmät voivat olla hyvin erilaisia esimerkiksi asiakkaiden iästä tai kiinnostuksen kohteista riippuen, joten mitään yleispätevää reseptiä ei ole.

 

Mediamarkkinoinnin kahdeksan kohdan tarkistuslista

1. Ketkä ovat asiakkaitani ja millaisia asiakkaita haluan?
2. Mitä mediaa asiakkaani käyttävät?
3. Miten näyn siellä, missä asiakkaani ovat?
4. Koska en voi muuttaa asiakkaiden median käyttöä, mitä muutoksia minun pitäisi tehdä omaan markkinointiini?
5. Miten olen budjetoinut markkinointini?
6. Jos käytän työaikani tekemällä markkinoinnin itse, mistä se on pois ja olisiko tehokkaampaa pyytää asiantuntija apuun?

Ja lopuksi kaksi tärkeää seikkaa, jotka usein unohtuvat:

7. Miten olen suunnitellut markkinointiani etukäteen?
8. Miten mittaan saavuttamiani tuloksia ja otan niistä oppia?

 

[iconbox icon=”kt-icon-pencil4″ link=”www.medialiike.fi/staff/sasu-karjalainen” color=”#ffffff” background=”#444444″ hbackground=”#dd3333″ tcolor=”#444444″]

Sasu Karjalainen

[/iconbox]

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Lisätietoa

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käytettävyyden parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön.

Sulje